Mijn naam is Tessa Siderius en ik ben osteopaat D.O. MSc. Ik heb mijn opleiding gevolgd aan de International Academy of Osteopathie (IAO), onderdeel van Bucks University in Londen. Voor mij is dit vak een geplande, volgende stap na mijn carrière als fysiotherapeut.
Ik hou van osteopathie om heel veel redenen. We zoomen eerst in naar het probleem maar daarna zoomen we vooral uit! We kijken naar het hele lichaam, de hele beweegketen en alles wat het lichaam één functionerend geheel maakt. Ik vind dan bijvoorbeeld bewegingsverlies op een heel ander vlak, bijvoorbeeld het viscerale systeem (de organen) wat weer zijn invloed had op de beweeglijkheid (en daarmee het veroorzaken van pijn!) in de wervelkolom. Ik ga op zoek naar het zelfherstellend vermogen en probeer dat aan te spreken en zo jou te helpen jezelf te helpen.
Ik ben dan ook getraind in het lezen van typische patronen. Want, bij een typisch patroon passen typische problemen. Elk lichaam is een grote puzzel van waar zit het probleem en dat is en blijft het fascinerende aan mijn beroep.
Ik ben ingeschreven bij het Nederlands Register voor Osteopathie onder NRO-code 10381. Ik volg regelmatig bijscholingen, zorg dat mijn kennis up-to-date is en organiseer intercollegiaal overleg om het niveau zo hoog mogelijk te houden. Daarnaast neem ik deel aan intervisie, in mijn ogen onmisbaar bij een solitair beroep.
Ik heb mijn kennis en kunde recent uitgebreid door het volgen van de 2-jarige opleiding 'Osteopathie voor baby's en kinderen'. Het behandelen van baby's blijft een van de magische en fantastische onderdelen van mijn vak. Ik werk veel samen met andere zorgverleners rondom geboortezorg zoals lactatiekundigen en verloskundigen.
Naast osteopaat ben ik nog heel veel meer; moeder van twee fantastische zoons, vriendin van een superlieve man en ik probeer bij alles vooral mijn eigen onvermoeibare zelf te zijn.